Pagina's

zaterdag 10 maart 2012

Tegeltjes

Deze week is het mijn beurt om een project voor ons blog te maken.
Tegeltjes dus, te gebruiken als embellishment voor op je kaart of layout.

Ik heb mijn tegeltjes gemaakt van Dash klei, goedkoop met als enige nadeel dat het aan de lucht moet drogen. Je moet dus even geduld hebben :-).



Ik heb de klei uitgerold op een stukje huishoudfolie (ongeveer tot 0,5 cm dik), in vierkantjes gesneden (hoeft niet zo precies) en laten drogen.


Daarna heb ik de randen van de tegeltjes bijgewerkt met een gewoon stukje huis, tuin en keuken schuurpapier (fijn). Geverfd met acrylverf, weer een beetje opgeschuurd voor een iets versleten effect en de tegeltjes met distress inkt (vintage photo) "oud" gemaakt.





Ik heb ze boven elkaar gelegd en bestempeld met 1 lange stempel met bruine inkt en iets ingekleurd met acryl verf. Daarna een laagje distress crackle paint clear (rock candy) er op gesmeerd voor een echte oude look.




Dit is het eindresultaat. Ik was bang dat de kaart om zou vallen omdat hij zwaarder is aan de voorkant, maar dat valt wel mee. Hij weegt alleen iets zwaarder (27 gram) en ik zou hem dan ook in een bubbeltjes envelop versturen, met 2 postzegels.

Zodra ik de papierklei (zie het bericht van woensdag 7 maart) binnen heb, probeer ik het daar mee. De tegeltjes zijn dan in ieder geval een stuk lichter en nog belangrijker, niet breekbaar.

Groetjes Wanda

6 opmerkingen:

Wiebine zei

Wat ontzettend leuk Wanda ! dat ga ik ook eens proberen,
groetjes,
Wiebine

Ria zei

Super leuk gedaan Wanda, moet even mijn klei opzoeken en dan zal ik dit ook eens proberen aankomende week.
ook leuk zoals je de stempel gebruikt hebt, echt gaaf !!!!

groetjes Ria S.

Alexandra zei

Wat een superleuke tutorial.
Die gaan we zeker eens een keer toepassen.

Ballie (Bennarda) zei

Wat een goed idee en wat super leuk en mooi, dat gewicht nemen we op de koop toe.
groetjes Bennarda (Ballie)

http://balliescreationballie.blogspot.com

Lenie zei

Wat ziet dat er leuk uit, ga dit zeker onthouden. Wat een leuke blog hebben jullie en ga ook volger worden.
Hoop dat jullie binnenkort weer en challenge hebben ga dan zeker meedoen.
Groeten Lenie

Ria zei

http://ria-hobbyriaweb-lognl.blogspot.com/

Hier staat ook een klei projectje, klein maar fijn !!!!!!!!!!!

groetjes Ria s.